Liebster Blog Award

Dostałam. Od Hrosskara z bloga "Świat fantasy" i od Lorda Victora z My BookTown. Grzecznie tworzę osobnego posta, a nie wymawiam się lenistwem i odpowiadam w komentarzu. I dziękuję za nominację oczywiście!

Wiecie co to jest Liebster? Jak nie wiecie, to sobie proszę przeczytać:


Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.


A zatem przystępuję do zeznań, najpierw pytanka Łukasza:

1. Trzy książki, bez których nie wyobrażasz sobie życia?
Gra o tron, Władca pierścieni i W pierścieniu ognia.

2. Oglądasz ekranizację książek i porównujesz je z pierwowzorem?
Ciężka sprawa. Porównuję chyba zawsze, ale z różnym nastawieniem, w sensie, że czasem się wściekam, czasem przymykam oko i to bardziej zależy od mojego nastroju niż od historii.

3. W jakich wyzwaniach bierzesz udział? 
Hm, teoretycznie biorę w tolkienowskim wyzwaniu Twojego autorstwa, teoretycznie, bo postanowiłam nie angażować się w żadne wyzwania czytelnicze, ale co z tego, skoro i tak mam zamiar czytać Tolkiena? Bezsensem byłby bunt ;) A i jeszcze sobie będę robiła własnego autorstwa tematyczne wyzwania na miesiąc, w lutym będzie pewien motyw przewodni, o którym wspomnę na koniec stycznia.

4. Jakie masz plany czytelnicze na 2016 rok?
Hahahahahahahahahahahahhahaha... Nie, błagam...! Dobra. Uogólniając: przeczytać wszystko, co planowałam przeczytać do tej pory, a nie udało się w przeciągu minionych kilku lat.

5. Jaki jest Twój ulubiony autor?
Tolkien i Martin toczą grę o ten tron ;) Ale ogólnie rzecz biorąc to dwoje rożnych pisarzy zupełnie i wokół twórczości Martina pojawiło się tyle różnych afer, że się tak wyrażę, że momentami mnie to drażni. Historia okej, to co się dzieje wokół niej na pozimie popkulturalnym - niekoniecznie.

6. Pięć książek, które zabrałbyś/ałbyś na bezludną wyspę?
Władca pierścieni, Gra o tron, Koń i jego chłopiec (C. S. Lewis), Droga królów i Insygnia śmierci (bo jeszcze nie przeczytałam i na bezludnej wyspie może w końcu bym tego dokonała...)

7. Twarda, czy miękka oprawa?
Zależy. W miękkiej wygodniej się czyta, twarda jest trwalsza. I droższa, więc częściej wybieram miękkie oprawy.

8. Film, który mógłbyś/mogłabyś oglądać wiele razy i wciąż Ci się nie nudzi?
Wszystko, co kocham

9. Wśród przeczytanych książek przeważają książki posiadane, czy te pożyczone?
Posiadane.

10. Ulubiony gatunek literacki to...?
Huehuehuehue... Ciężko zgadnąć, szczególnie po wyborach, jakie padły u góry...

11. Jakiej muzyki najczęściej słuchasz?
Szeroko pojętej cięższej muzyki. I to tej bardziej i mniej komercyjnej. Rock, metal, punk w szczególności, ale nie jest tak, że tylko jednego gatunku czy podgatunku słucham przez cały czas. Więc dominują cięższe klimaty, choć gdyby tak zestawić pewne skrajności, to niektóre zespoły wcale nie wyglądałyby na "ciężkie".

Druga nominacja od Lorda Victora:

1. Ile książek miesięcznie średnio czytasz?
Zależy od miesiąca. W wakacje, jak mam wolne, wyczytuję nawet po osiem tytułów. W styczniu, kiedy jest sesja walczę o dokończenie drugiej książki (jak teraz). A takie standard w przeciągu roku to 4-5 książek...

2. Jakie seriale obecnie oglądasz?
Arrow, The Following, Pamiętniki wampirów, American Horror Story, Grey's Anatomy. Teraz mam przerwę z racji obowiązków uniwersyteckich, ale w lutym po nadrabiam,

3. Jeśli miałbyś polecić każdemu jedną, jedyną książkę, to jaka by to była?
Władca pierścieni.

4. Zdarza Ci się czytać w szkole lub pracy?
Na uczelni czasem w przerwie, ale raczej rzadko, bo czasu jest mało, a na okienku zagaduję się zwykle z koleżanką.

5. Chciałbyś/Chciałabyś zostać kiedyś bibliotekarzem?
Chyba nie, nie mówię, że nienawidziłabym tej pracy i pewnie byłoby całkiem przyjemnie, ale chyba wolę inne zawody. Ale na przykład otworzyć własną księgarnię to już jak najbardziej, fajnie by było ;)

6. Jak długo zamierzasz prowadzić swojego bloga?
Hm, tego nie wiem, na razie mija już jakoś czwarty rok (?) i nie planuję odejścia ;)

7. Co robisz, aby zrelaksować się po pracy (oprócz czytania)?
Muzyka, ale muzyki to słucham prawie cały czas, więc się nie liczy. Albo zasiadam do oglądania jakiegoś filmu/serialu albo wybieram się z kumpelą na kawę lub piwo.

8. Masz jakiś sposób na szybsze czytanie?
Nie mam. To w dużym stopniu zależy od stylu autora. Niektóre książki wchodzą mi w zastraszającym tempie, a niektóre czytam tak, że mam wrażenie, że jestem na spacerze, co prawda przyjemnym, ale co chwilę się potykam i przez to idę wolniej, bo muszę wrócić do chwilowo złapanego rytmu.

9. Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie?
Generalnie to zależy od planów i obowiązków. Jak mam wolne, to tak ze dwie, może trzy godziny z przerwami. Jak książka jest dobra to i mogę cały dzień nad nią siedzieć, choć też z przerwami, bo jestem lekkim "niecierpkiem" i nie za bardzo lubię zbyt wiele czasu poświęcać jednej czynności. Więc nawet czytania mam po pewnym czasie dosyć.

10. Jaka jest Twoja największa pasja (oprócz czytania)?
Jeździectwo, do którego wrócić coś nie mogę od chyba już czterech czy pięciu lat.

11. Ile języków umiesz/uczysz się?
Umiem jako tako angielski, dogadać się dogadam, ale robię jakieś tam błędy gramatyczne. Niczego teraz więcej się nie uczę, ale w liceum katowali niemieckim...

Moje pytania to:
1. Za jaką muzyką nie przepadasz?
2. Studiujesz, planujesz studiować czy może studia już za tobą?
3. Co oprócz czytania książek jest Twoim hobby?
4. Lubisz muzykę na żywo?
5. Trochę filozofii. Jak uważasz, czy jeżeli ktoś jest inny niż inni, to jest taki sam jak wszyscy, czy jeszcze bardziej inny?
6. Którą część świata chciałabyś/chciałbyś odwiedzić?
7. Tytuł zaliczany do klasyki literatury i który bardzo chcesz przeczytać, ale jest nadal przed Tobą to...?
8. Ulubiona pora dnia?
9. W jaki sposób, według Ciebie najłatwiej marnuje się czas?
10. Dlaczego na bloggerze używasz takiego nicku? (o ile nie jest to twoje imię i nazwisko)
11. Czy miałaś/miałeś kiedyś jakiś przydomek, lub ksywkę i czy funkcjonuje ona nadal?

Nominuję:
Dominikę z Dosiakowego królestwa,
Dzosefinn z Dzosefinn's Books,
Ivy i Królika z Bluszczowych recenzji,
Ciacho ze Świata Bibliofila,
Crystal Cam z A diabeł wciąż się śmieje,
Upadły czy Anioł z niebo - piekło - ziemia,
Ujrzeć słowa z Riana dobrze wie, co jest dobre, a co nie
Kitty Aillę z Biblioteczki ciekawych książek

Nie ma Was jedenaścioro, ale dla mnie liczy się to, że jesteście ;)

Wiem, że ostatnio nie mam mnie za wiele w blogosferze, ale styczeń znów zaskoczył studentów i mam roboty od zaje... Znaczy bardzo dużo. Na szczęście taki będzie jeszcze przyszły tydzień, a następny powinien trochę odpuścić z nawałem obowiązków. Wrócę, odezwę się, będę czytać i pisać. O ile zima mnie nie pokona, ale myślę, że dzięki Nedowi Starkowi i jego przestrogom o nadchodzącej zimie nie jest tak źle, jakby być mogło, gdybym go nie słuchała!

Komentarze